tisdag 19 oktober 2010

På tiden att jag tar fajten

Jag rökte min första cigg när jag var 9år, nu är jag 35år och igår innan jag gick och la mig rökte jag min sista.
Den där första ciggen minns jag mycket väl, Jag, Håkan och Ros-Marie var i lekparken. Jag satt i däckgungan när jag tog fram asken, det var gula Blend. Jag stoppade en cigg i munnen och försökte se riktigt cool ut när jag tände den. Fan vad tändstickor det gick, jag såg ju världens chans att vara coolare än någonsin men va så rädd att jag skulle hosta så hela jag skakade varpå tändstickorna bröts av. När ciggen väl var tänd så gick det ju väldigt bra, jag hostade ingenting och tyckte faktiskt att det var gott. Nästa dag började jag dra halsbloss, jag tränade i smyg när jag var ensam så jag inte skulle hosta när dom såg.
Jag undrar hur många 9åringar som börjar röka nu 2010, jag mår riktigt illa när jag tänker på det.
Vi måste få fram en tönt stämpel på rökning, tror inte så många skulle börja röka då. Elvis, Johnny Cash och James Dean mfl, om man tänker efter så såg ingen av dom cool ut med en cigg i käften.

Nu har jag varit konstant röksugen i över fyra timmar, nu måste jag vara stark och stå emot suget.

2 kommentarer:

  1. Heja, Heja, heja!!!!!!!! Håller tummarna för dig.. :-)

    SvaraRadera
  2. Härligt Boja!!!!! Kämpa på bara!!!! Jag körde med nikotin tuggummi och plåster dom första tre veckorna å det hjälpte JÄVLIGT bra! Hållt upp nu i ca 6veckor å känner inge röksug alls!!! Så KÄMPA PÅ!!!!!

    SvaraRadera